Sommartradition

Det är sommar. De utflugna stora flickorna är hemma igen. De tycker om att vara tillsammans. Även om de inte bor hos mig när de kommer “hem” så gör det mig glad.

Onsdagkvällar är det middag hos mig, deras lilla nya lillebror och hans mor. En fin tradition, trevlig samvaro och ett fadershjärta som mår bra. Ja egentligen sex hjärtan som mår bra skulle jag säga.

Skönt att finnas nära tillhands.

Idag har den lilla nya människan fått sin “gomplatta” för att stimulera mun och tunga till förbättrat tal och språkutveckling. Ytterligare en timmes träning om dagen. Lägger man till massagen, teckenspråket och golvträningen kan jag tycka det är ett mastigt schema för en filur som inte ens fyllt 4 månader ännu. Och för hans mor som ansvarar för det hela medan jag blog… jag menar jobbar.

Apropå Downs Syndrom.

Leave a Reply

