Vardagsbloggning

Har insett att jag är en vardagsbloggare. Händer inte mycket på den fronten på helgerna. Det är när jag sitter på jobbet mitt i allt som jag har lättare för att plötsligt bara kladda ner några rader och vid tillfällen under dagen redigera dem.

Jag är bättre på att tänka när jag har huvudet fullt av andra saker. När jag sätter mig med panna, papper och målet att skriva något blir det stopp. När jag viker en stund åt att typ planera någon aktivitet blir det svårt. Det måste komma spontant. Så spontant som det bara kommer när jag egentligen är fullt upptagen med annat. På samma sätt som jag ofta får idéer kring andra frågor på jobbet än det möte som jag just då sitter i. Det fladdrar liksom runt en massa tankar kring så mycket olika saker som filtreras ut i omgångar. Och när man minst anar det.

Leave a Reply

