Blogga inte med min tid så ska jag inte blogga med din

#blogg100

Back in business efter påskuppehåll.

Om man delar antalet bloggskrivare totalt i Sverige med antalet potentiella läsare, undrar hur många läsare det blir i snitt per blogg.  Eller hur många intressanta bloggar en potentiell läsare egentligen hinner läsa.

Här kommer problemet med just #blogg100 in. Att tvinga sig att skriva. Som ovan nybörjare. Att säga åt den lilla nya människans mamma att “jag kommer strax o sover jag också, jag ska bara…”. Och sedan hoppas att någon läser det som jag skrivit med vetskapen att de hade klarat sig precis lika bra utan att läsa det.

Det är då jag bloggar med både min egen, familjens och min eventuella läsares tid.

Bloggskrivande kan ju vara terapi också. Att skriva för sig själv. Och veta att det kanske – KANSKE – är någon annan som läser det också och att det därför blir som att lätta sitt hjärta en liten stund.

Men om jag förväntar mig, eller kanske t o m uppmanar, andra att läsa min blogg, ja då får jag nog lägga manken till att ge något värde tillbaks:

Att vara viktig.

Eller intressant.

Inspirerande.

Eller bara underhållande.

Jag vill vara viktig. Fast med #blogg100 ambitionen att skriva något varje dag blir det ju inte så. Ber om ursäkt om jag bloggar med just DIN tid.

Nu har jag kastat sten i glashuset. Förspillt någons tid. Men kanske imorgon. Eller en annan dag. Då lovar jag vara viktig. Eller inspirerande. Eller intressant. Kanske t o m underhållande.

Leave a Reply

