Störningar och rockgitarrister

#blogg100

Han ligger bredvid. 6 veckor nu. Sötare än socker, coolare än is. När de tårglansiga ögonen penetrerar mig vill jag bara gråta. Lika mycket för att jag blir så tagen av samhörighetskänslan som för att jag har så svårt att förstå att människor i de här världen känner sig tvingade att adoptera bort barn med Downs Syndrom. Eller att de vill göra abort för att undvika risken att föda ett barn som han.

Möjligheten att slippa föda ett barn med en störning är ett hån mot alla som är ofrivilligt barnlösa. Ett slag i ansiktet. Jag tror förresten inte jag träffat en enda människa i hela mitt liv som inte har en släng av någon störning. När man tänker efter.

Pluras kök på tvn. Jag har förstått att tjejer hämningslöst bjuder ut sig själva över Facebook och Twitter för att ligga med gitarristen Adrian. Jag hyser inga såna känslor för Adrian. Men jag gillar att Plura och Eldkvarn på ett smart sätt bäddat för en generationsväxling i bandet. Adrian är en skön 22-årig musiker som tagit en oväntat självklar plats, inte bara i det sicilianska köket utan även bredvid gubbarna i rockrävsland. Och lyfter Eldkvarn live. Ny energi. Nytt liv. Evigt liv, Eldkvarn.

Leave a Reply

