Att brinna i och för politiken

#blogg100

Jag har hittills aldrig röstat på Folkpartiet.
Jag håller inte alltid med i sak.
Jag inser att människor som är energiska, vill mycket, försöker hinna vara med överallt och framföra sina åsikter och påverka ibland också säger saker som blir fel och väcker kritik och ilska. Helt enkelt trampar i klaveret.

Men jag tror ändå att jag skulle önska att alla politiker hade så mycket hjärta som Roger Haddad. Jag ser och hör honom överallt, han gör nedslag och kritiserar en skola vilket han kanske inte skulle gjort, pratar med ungdomar på Bäckby, ställer krav och ser möjligheter, twittrar hundra gånger om dagen, deltar i offentliga debatter och twitterdito och som en röd tråd genom allt detta brinner en eld för ungdomar och skola och ett bättre Sverige som byggs på förtroendet för nästa generation och en politik som gör det möjligt.

Som sagt, vi bortser ett ögonblick från sakfrågorna. Människor som brinner som Roger Haddad är viktiga i och för politiken.

Leave a Reply

