Twitter around the world

#blogg100

Twitter är ju egentligen fantastiskt. Nu har jag börjat följa några människor på Svalbard för att få läsa lite vardagsreflektioner och för att kunna fråga saker eftersom jag har en tanke och förhoppning att en gång resa dit. Jag tänker mig att min känsla för Svalbard ska bli tydligare. Inte för att jag vet när det skulle bli av att resa dit. Kanske om 10 år. Kanske om 20. Kanske för att åka svalbard ski marathon i slutet av april. När det redan blivit så ljust att solen nästan aldrig går ner men ändå all snö ligger kvar.

Att tillbringa några dagar på Svalbard och komma hem utan att ha sett en vild isbjörn skulle dock kännas lite tråkigt. Det skulle ju liksom vara enda gången i livet det är möjligt. Jag blev lite nedslagen när jag såg att en av dem jag följer på twitter hade skrivit “jag tror inte isbjörnar finns”. Detta trots att han själv bor på Svalbard. Hm… Tänk om det är med isbjörnar på Svalis som med älgar i Sverige. Tyskarna tror de ska kunna komma upp till Sverige på semester och titta på vilda älgar, men jag som bott här hela mitt liv ser en levande älg typ vart 10e år.

Mitt nästa twitterprojekt är att hitta några vanliga medborgare i Istanbul eller Teheran som twittrar på engelska.

Leave a Reply

